Методична робота як важливий чинник підвищення професійного рівня педагогів
Під методичною роботою розуміють взагалі будь-яку діяльність, спрямовану на успішну організацію навчального процесу, розведену за напрямами:
- Організаційно-педагогічна діяльність;
- Робота з педагогічним колективом і кожним педагогом зокрема.
Організаційно-педагогічна діяльність передбачає:
- створення якнайкращих умов для діяльності та стимулювання праці педагогів;
- планування та організацію навчально-виховного процесу;
- взаємодію із зовнішнім середовищем;
- матеріально-технічне забезпечення навчального процесу;
- організацію контрольно-діагностичної діяльності;
- створення громадсько-педагогічних об'єднань педагогів;
- сприяння встановленню в освітній установі стійкого позитивного психолого-педагогічного клімату;
- атестацію педагогічних кадрів;
- звітно-документальну діяльність;
- організацію позакласної й позашкільної творчої діяльності учнів;
- організацію громадсько-педагогічної діяльності педагогічного колективу;
- здійснення зв'язків із зовнішнім середовищем.
Діагностично-аналітична діяльність
Передбачає створення умов для найкращого саморозкриття педагогів і учнів для їх позитивної взаємодії.
Усі діагностичні процедури мають бути спрямовані на вияв особистісних і професійних проблем та досягнень з метою управління успіхом, мотивації і стимулювання, реалізації ідей управлінсько-педагогічної підтримки педагогів і створення найкращих умов для їхньої діяльності.
Самоосвітня діяльність
Самоосвіта педагогів є органічною складовою частиною педагогічної освіти, причому частиною невід'ємною. Це усвідомлена, цілеспрямована, планомірна і безперервна робота вчителя по удосконаленню своєї теоретичної і практичної підготовки, необхідної для успішної педагогічної діяльності.
Форми підвищення фахової майстерності:
- Взаємовідвідування уроків і позакласна форма роботи з учнями.
- Творчі зустрічі з колегами по фаху з інших шкіл.
- Методичні оперативки, на яких керівники доводять необхідну до усіх чи групи вчителів літературу.
- Лекції з питань педагогіки, психології, нових педагогічних технологій.
- Круглі столи з актуальних педагогічних проблем, на яких кожен учасник може висловити свою думку, вислухати аргументи своїх колег.
- Наставництво і стажування, як форма активного повсякденного спілкування досвідчених педагогів зі своїми молодшими колегами.